Zapytanie ofertowe nr 4/03/2019/2.1 (kompleksowa budowa Centrum Badawczo-Rozwojowego Metrum Cryoflex).

 

W związku z prośbą o wydłużenie terminu składania ofert, Zamawiający zmienił termin złożenia kompletnej oferty do dnia 26 kwietnia 2019 r. do godz. 15.00.

 


 

 

 Łomianki, 12.03.2019 r.

ZAPYTANIE OFERTOWE nr 4/03/2019/2.1

W związku z realizacją przez Metrum Cryoflex Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k. z siedziba w Blizne Łaszczyńskiego, ul. Zielna 29, projektu pt: „Centrum Badawczo-Rozwojowe Metrum Cryoflex – zaawansowane technologie w medycynie” nr POIR.02.01.00-00-0134/17 w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, 2014-2020, Poddziałanie 2.1 „Wsparcie inwestycji w infrastrukturę B+R przedsiębiorstw, Inteligentny Rozwój”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Zamawiający jest podmiotem niezobowiązanym do stosowania ustawy o PZP. Niniejsze postępowanie przeprowadzone jest zgodnie z Zasada Konkurencyjności, której obowiązek stosowania wynika z „Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2010”.

Upublicznienie zapytania ofertowego nastąpiło poprzez umieszczenie zapytania w bazie konkurencyjności https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ oraz na stronie internetowej Zamawiającego: www.metrum.com.pl

Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
Postępowanie o udzielenie zamówienia jest dwuetapowe.
Pierwszy etap obejmuje ocenę zgłoszonych ofert w oparciu o kryteria wyboru oferty oraz sposób/kryteria dokonywania oceny.
Drugi etap będzie obejmował negocjacje z dwoma Oferentami, którzy złożyli kolejno najwyżej punktowane oferty spośród wszystkich ocenianych w toku postępowania, których Zamawiający zaprosi do udziału w negocjacjach. O terminie przeprowadzenia negocjacji Zamawiający zawiadomi Oferentów droga mailową w terminie do 7 dni od sporządzenia protokołu oceny ofert, z minimum 2 dniowym wyprzedzeniem przed wyznaczonym terminem przeprowadzenia negocjacji.

 

I. NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO:

METRUM CRYOFLEX Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k.

Ul. Zielna 29, 05-082 Blizne Łaszczyńskiego

NIP 5272320862, Regon 016446427

KRS 0000294405

Adres korespondencyjny:

Ul. Kolejowa 16, 05-092 Łomianki

 

II. OSOBA DO KONTAKTU ZE STRONY ZAMAWIAJĄCEGO:

Imię i nazwisko: Iwona Oliszewska

e-mail: iwona.oliszewska@metrum.com.pl

telefon: 508 112743

 

Imię i nazwisko: Alicja Ziarkowska

e-mail: alicja.ziarkowska@metrum.com.pl

telefon: 501 220023

III. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA:

Kompleksowa budowa Centrum Badawczo-Rozwojowego Metrum Cryoflex wraz z zagospodarowaniem terenu na działce nr ew. 238/2 (0031 PGR Szeligi, gm. Ożarów Mazowiecki) zgodnie z projektami budowlanymi i wykonawczymi.
W skład przedmiotu zamówienia ponadto wchodzą pozostałe prace towarzyszące mające na celu kompleksowe, prawidłowe zrealizowanie zadania, tj. m.in.:
• wykonanie zaplecza budowy, w tym zapewnienie pomieszczenia socjalnego dla pracowników Zamawiającego nadzorujących prace budowlane;
• wykonanie niezbędnych przyłączy do zaplecza budowy;
• zapewnienie obsługi geologicznej i geodezyjnej;
• ponoszenie opłat za media na budowie (woda; kanalizacja, prąd, śmieci, ogrzewanie, ochrona, itp.)
• zapewnienie całodobowej ochrony placu budowy;
• zapewnienie kadry technicznej do prowadzenia Inwestycji m.in. kierownik budowy, kierownicy robót;
• wykonanie i przekazanie Zamawiającemu po zakończeniu Inwestycji dokumentacji powykonawczej wraz z kosztorysami powykonawczymi w 3 egzemplarzach;

Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w celu zapoznania się z miejscem realizacji robót oraz ich zakresem, a także zdobył na własną odpowiedzialność i ryzyko wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Jakiekolwiek sformułowania użyte do opisu Przedmiotu Zamówienia mogące wskazywać na konkretnego producenta/dostawcę użyte zostały tylko i wyłączne w celu określenia minimalnych wymagań technicznych jakich wobec Przedmiotu Zamówienia oczekuje Zamawiający. Ilekroć w opisie Przedmiotu Zamówienia Zamawiający wskazuje na znaki towarowe, patenty lub pochodzenie produktów, tylekroć Zamawiający dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych, które będą tożsame lub nie gorsze pod względem parametrów technicznych i funkcjonalności od wymienionego przez Zamawiającego z nazwy asortymentu i będą nadawały się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa.

Ze względu na duży rozmiar plików – prosimy o przesłanie wniosku o udostępnienie danych wraz z podpisaną umową o poufności, w wersji elektronicznej na adres mailowy:

iwona.oliszewska@metrum.com.pl.

Wzór umowy o poufności stanowi załącznik nr 5.

Realizacja Przedmiotu Zamówienia musi odbyć się z zachowaniem przepisów prawa budowlanego, zgodnie ze sztuką budowlaną, normami technicznymi i w sposób umożliwiający odbiór inwestycji. W przypadku wystąpienia rozbieżności pomiędzy dokumentacja projektową
a przedmiarem, decydujące są zapisy w dokumentacji projektowej. Wymagania gwarancyjne: minimum 36 miesięcy gwarancji jakości na całość Przedmiotu Zamówienia
Okres gwarancji i rękojmi liczony jest od dnia uzyskania prawomocnego pozwolenia na użytkowanie obiektu oraz protokolarnego potwierdzenia usunięcia ewentualnych wad i usterek stwierdzonych na etapie odbioru końcowego Inwestycji. Oferent zobowiązuje się serwisować obiekt przez okres gwarancji na własny koszt. Wszelkie koszty serwisu, przeglądów i gwarancji musza być wkalkulowane w cenę oferty.
Wykonawca udzieli rękojmi na wykonane roboty budowlane na okres 60 miesięcy.

 

IV. WYKLUCZENIA:

1. Z udziału w postępowaniu wykluczone są podmioty powiązane osobowo i kapitałowo z Wnioskodawcą. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu
Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:

  • uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
  • posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji w podmiocie powiązanym,
  • pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
  • pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

2. Z postępowania wykluczeni są Oferenci, w odniesieniu do których wszczęto postępowanie upadłościowe lub ogłoszono upadłość.

 

V. KOD CPV:

45000000-7

 

VI. NAZWA KODU CPV:

Roboty budowlane

 

VII. KRYTERIA DOSTĘPU:

Ze względu na kompleksowy charakter oraz złożoność usługi Oferent powinien:
1) Dysponować odpowiednim sprzętem, urządzeniami i używać materiałów o jakości odpowiadającej właściwym przepisom prawnym, w szczególności przepisom ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo Budowlane (Dz. U. z 1994 Nr 89 poz. 414 z późn.zm.) oraz innym aktom prawnym wydanym na jej podstawie, a także zgodnie z przepisami i normami obowiązującym na w Polsce.
2) Posiadać stosowne udokumentowane uprawnienia zgodne z wymaganiami prawa budowlanego.
3) Posiadać doświadczenie w realizacji podobnych inwestycji. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy rozpoczęli działalność wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonali należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończyli, co najmniej 2 zamówienia polegające na budowie lub przebudowie obiektów budowlanych o wartości każdego zamówienia nie niższej niż 5.000.000,00 zł netto, w tym co najmniej jedno zamówienie, które obejmowało swoim zakresem budowę budynku produkcyjno-magazynowo-biurowego o kubaturze nie mniejszej niż 10.000,00 m3 z wyodrębnioną częścią biurowa, wraz z instalacjami sanitarnymi, elektrycznymi, teletechnicznymi, wentylacyjnymi oraz
zagospodarowaniem terenu.
4) Nie zalegać z opłatami na rzecz ZUS i Urzędu Skarbowego.
5) Posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejsza niż wartość umowy na realizacje Przedmiotu Zamówienia.
6) Zatrudniać osoby przewidziane do wykonania zamówienia (kadra techniczna), które posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach: konstrukcyjno–budowlanej; instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych lub odpowiadające im równoważne uprawnienia.

 

VIII. TERMIN REALIZACJI:

Termin realizacji całości Inwestycji (rozumiany jako ukończenie Inwestycji całkowicie i pod każdym względem, oraz uzyskaniem i przekazaniem Zamawiającemu ostatecznej i bezwarunkowej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie Inwestycji oraz innych decyzji i uzgodnień warunkujących przystąpienie do użytkowania Inwestycji zgodnie z przepisami, potwierdzony podpisanym protokołem odbioru końcowego Inwestycji) – maksymalnie do dnia 31.12.2020r.

Przez wykonanie przedmiotu zamówienia należy rozumieć w szczególności:

• zgłoszenie przez Wykonawcę odbioru wykonanych robót budowlanych instytucjom biorącym udział w dopuszczeniu Inwestycji do użytkowania (PSP, sanepid, PINB, inne organy i instytucje zgodnie z obowiązującymi przepisami);
• uzyskanie ostatecznej i bezwarunkowej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie całej Inwestycji;
• przekazanie Zamawiającemu Inwestycji do użytkowania;
• przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji powykonawczej wraz z kosztorysem powykonawczym.

Szczegółowy harmonogram realizacji zamówienia zostanie ustalony pomiędzy Zamawiającym i wybranym Oferentem zgodnie z warunkami zawartej miedzy stronami umowy.

 

IX. WARUNKI ZMIANY UMOWY:

Zapisy umowy będą mogły ulec zmianie w przypadku konieczności zmiany terminu lub sposobu wykonania Przedmiotu Zamówienia na skutek zmiany zasad finansowania zadania wynikającego z podpisanych przez Zamawiającego umów z Instytucjami Pośredniczącymi lub innych czynników związanych z realizacją przedmiotowego projektu, niezależnych od Zamawiającego.

 

X. OFERTY CZĘŚCIOWE:

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych lub wariantowych.
Postępowanie przewiduje wykonanie Przedmiotu Zamówienia w systemie generalnego wykonawcy.

 

XX. LISTA DOKUMENTÓW/OŚWIADCZEŃ WYMAGANYCH OD OFERENTA:

  • Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
  • Wypełniony i podpisany formularz oferty stanowiący Załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.
  • Wypełnione i podpisane oświadczenie o braku powiązań osobowych i kapitałowych Oferenta, którego wzór stanowi Załącznik nr 2 do zapytania ofertowego.
  • Oświadczenia o spełnianiu kryteriów udziału w postępowaniu, którego wzór stanowi Załącznik nr 3 do zapytania ofertowego.
  • Wykaz posiadanych zasobów technicznych – dokument przygotowany przez Oferenta
  • Kopie potwierdzonych przez Oferenta za zgodność z oryginałem min. 2 referencji potwierdzających wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z kryteriami określonymi w punkcie VII 3) (na podstawie załącznika nr 4 do zapytania ofertowego).
  • Zaświadczenie ZUS i US o niezaleganiu Oferenta wystawione nie wcześniej niż 1 miesiąc przed terminem składania ofert,
  • Kopia zatwierdzonych sprawozdań finansowych Oferenta za ostatnie 3 lata obrachunkowe (bilans, rachunek zysków i strat, informacja dodatkowa).
  • Opinia bankowa o wysokości obrotów na rachunkach Oferenta w ostatnich 6 pełnych miesiącach przed terminem składania ofert (od 01.09.2018 do 28.02.2019 r.) i występowaniu lub niewystępowaniu ewentualnych zajęć sądowych lub administracyjnych.
  • Kopia polisy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

 

XII. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY:

  1. Oferta winna być sporządzona w jednym egzemplarzu na formularzu, który jest załączony do niniejszego zapytania ofertowego jako Załącznik nr 1.
  2. Oferta musi być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Oferenta i składania oświadczeń woli w imieniu Oferenta. Jeżeli upoważnienie nie wynika z dokumentu rejestrowego Oferenta, musi być załączone w formie oryginału do oferty.
  3. Oferent poniesie wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
  4. Oferent może złożyć tylko jedną ofertę.
  5. Termin ważności oferty – 90 dni liczonych od daty upływu terminu składania ofert.
  6. Oferta powinna zawierać: dokumenty wymienione w punkcie XI.
  7. Oferty niekompletne i oferty, które wpłyną po upływie terminu wyznaczonego w niniejszym zapytaniu ofertowym nie będą rozpatrywane.
  8. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, a cena podana w PLN.
  9. Oświadczenia powinny być składane w oryginale, dokumenty w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Oferenta.
  10. Zaleca się ponumerowanie stron i ich spięcie w sposób uniemożliwiający przypadkowe zdekompletowanie.
  11. Wykonawca powinien umieścić ofertę w zamkniętej kopercie (opakowaniu), uniemożliwiającym odczytanie zawartości bez uszkodzenia opakowania. Opakowanie winno być oznaczone nazwa (firma) i adresem Wykonawcy, zaadresowane na:
    Metrum Cryoflex Sp. z o.o. Sp. K., Ul. Kolejowa 16a, 05-092 Łomianki
    Oraz opisane: „Oferta na budowę Centrum Badawczo-Rozwojowego Metrum Cryoflex”
  12. W przypadku nieprawidłowego zaadresowania koperty, Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za złe skierowanie przesyłki lub jej przedterminowe otwarcie.

 

XIII. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY OFERTY

  1. Oferent określi cenę całkowitą oferty netto oraz brutto dla przedmiotu zamówienia podając je w zapisie liczbowym i słownym w formularzu oferty, stanowiącym załącznik do zapytania ofertowego.
  2. Cena winna obejmować wszystkie koszty i opłaty, jakie powstaną w związku z wykonaniem zamówienia oraz z warunkami i wymaganiami stawianymi przez Zamawiającego.
  3. Oferent po określeniu ceny nie może żądać jej podwyższenia nawet gdyby się okazało podczas realizacji, że są konieczne do wykonania przedmiotu umowy:
    a. roboty tymczasowe,
    b. prace towarzyszące,
    c. dodatkowe ilości robót nie ujęte w przedmiarach, które wynikają z projektów albo nie wynikają wyraźnie z opisu robót oraz innych postanowień umownych, ale wynikają z przepisów prawa lub zasad wiedzy technicznej w celu prawidłowego wykonania robót opisanych w projekcie.
  4. Cena może być tylko jedna za oferowany przedmiot zamówienia, nie dopuszcza się wariantowości cen.
  5. Cena opisana w pkt 1 jest cena ryczałtowa, musi zawierać wszelkie koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia.
  6. Cenę oferty należy podać w PLN. Cena musi być wyrażona w jednostkach nie mniejszych niż grosze (do dwóch miejsc po przecinku), przy zachowaniu matematycznej zasady zaokrąglania liczb (nie dopuszcza się podania jednostek w tysięcznych częściach złotego).

 

XIV. OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY WRAZ Z PODANIEM ZNACZENIA TYCH KRYTERIÓW:

Zamawiający zastosuje następujące kryteria wyboru:

Kryterium Waga
1. Wartość netto realizacji przedmiotu 60%
2. Termin realizacji 30%
3. Okres gwarancji (w miesiącach) 10%

 

Wybór Oferenta dokonany zostanie na podstawie największej ilości uzyskanych punktów zgodnie z następująca metodologią:

  1. Przez kryterium „Wartość netto” Zamawiający rozumie określoną przez Oferenta cenę netto wykazaną w ofercie. Ocena w ramach kryterium „Wartość netto” (Kc) będzie obliczana na podstawie następującego wzoru:

PC = (Cmin / Co) x 60% x 100

gdzie:

Cmin – najniższa zaproponowana cena netto przedmiotu zamówienia

Co – cena netto przedmiotu zamówienia zaproponowana w badanej ofercie

PC – liczba punktów przyznana danej ofercie w kryterium „Wartość netto przedmiotu zamówienia”

 

  1. Przez kryterium termin realizacji, rozumie się datę przewidywanego zakończenia realizacji zlecenia zgodnie z projektami budowlanymi. Ocena w ramach kryterium „termin realizacji” będzie obliczana na podstawie następującego wzoru:

PT = (Tmin / To) x 30% x 100

gdzie:

Tmin – najkrótszy termin realizacji przedmiotu zamówienia

To – termin realizacji przedmiotu zamówienia zaproponowany w badanej ofercie

PT – liczba punktów przyznana danej ofercie w kryterium „termin realizacji zamówienia”

  1. Przez kryterium okres gwarancji, rozumie się okres przyznanej przez Oferenta gwarancji na usługi objęte niniejszym zapytaniem ofertowym. Ocena w ramach kryterium „okres gwarancji” będzie obliczana na podstawie następującego wzoru:

PG = (Go / Gmax) x 10% x 100

gdzie:

Gmax – najdłuższy okres udzielonej gwarancji na przedmiot zamówienia

Go – okres gwarancji na przedmiot zamówienia zaproponowany w badanej ofercie

PG – liczba punktów przyznana danej ofercie w kryterium „okres gwarancji” na przedmiot zamówienia

XV. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT:

Oferta powinna zostać przygotowana na formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego. Oferty stanowiące odpowiedź na zapytanie należy składać w formie pisemnej, tj. drogą pocztowa, kurierem lub osobiście w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Oferta w odpowiedzi na zapytanie ofertowe nr 4/03/2019/2.1” na adres:
Metrum Cryoflex, ul. Kolejowa 16a, 05-092 Łomianki.

  1. Termin składania ofert upływa dnia: 12.04.2019 r. godz. 15.00.
  2. W przypadku ofert, które będą dostarczane drogą pocztową lub kurierska liczy się data wpływu oferty do biura Zamawiającego na adres: ul. Kolejowa 16a, 05-092 Łomianki.
  3. W przypadku ofert dostarczanych osobiście, Zamawiający potwierdzi złożenie oferty w formie pisemnej, z podaniem daty i godziny jej złożenia.

 

XVI. ODRZUCENIE OFERTY:

Zamawiający odrzuca ofertę w następujących przypadkach:
1. Oferta została złożona przez Wykonawce wykluczonego z udziału w postępowaniu;
2. Oferta nie spełnia warunków stawianych w zapytaniu ofertowym nr 04/03/2019/2.1 oraz załącznikach, które są integralna częścią zapytania ofertowego.
3. Oferta zawiera istotne błędy w wyliczeniu ceny.

 

XVII. ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY:

  1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na kwotę stanowiącą 5% zaoferowanej ceny netto. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
  2. Zamawiający dokona zwrotu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, w następujący sposób:
    • 60% wartości zabezpieczenia zwrócone zostanie na pisemny wniosek Wykonawcy, w terminie 30 dni od dnia uzyskania prawomocnego pozwolenia na użytkowanie obiektu oraz protokolarnego potwierdzenia usunięcia ewentualnych wad i usterek stwierdzonych na etapie odbioru końcowego Inwestycji;
    • 40% wartości zabezpieczenia zostanie zatrzymane przez Zamawiającego na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady lub gwarancji; zwrócone zostanie na pisemny wniosek Wykonawcy, w terminie 30 dni po upływie okresu rękojmi lub gwarancji, liczonego od dnia zakończenia i bezusterkowego odbioru przedmiotu umowy oraz usunięciu wad i usterek stwierdzonych w okresie rękojmi lub gwarancji.
  3. Warunkiem dokonania zwrotu zatrzymanych kwot tytułem zabezpieczenia będzie przedstawienie Zamawiającemu pisemnego oświadczenia Oferenta o rozliczeniu zobowiązań wynikających z realizacji Przedmiotu Zamówienia.

 

XVIII. INFORMACJE DODATKOWE ISTOTNE NA ETAPIE ZAWARCIA UMOWY:

  1. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia bądź unieważnienia zapytania ofertowego bez podania przyczyny w przypadku zaistnienia okoliczności nieznanych Zamawiającemu w dniu sporządzania niniejszego Zapytania Ofertowego.
  2. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od zawarcia umowy w sytuacji wycofania się z realizacji projektu w przypadku zaistnienia okoliczności nieznanych Zamawiającemu w dniu sporządzania niniejszego Zapytania Ofertowego.
  3. Oferent może wprowadzić zmiany w złożonej ofercie lub ja wycofać, pod warunkiem, że uczyni to przed upływem terminu składania ofert. Zarówno zmiana jak i wycofanie oferty wymagają zachowania formy pisemnej (w tym elektronicznej).
  4. Z zawartością ofert nie można zapoznać się przed upływem terminu otwarcia ofert.
  5. Zamawiający poinformuje o wynikach postępowania za pośrednictwem swojej strony internetowej oraz prześle informacje e-mailem do podmiotów, które złożyły oferty w ramach postępowania.
  6. Po dokonaniu wyboru oferty Zamawiający poinformuje Oferenta, którego ofertę wybrano o terminie podpisania umowy.
  7. Jeżeli Oferent, którego oferta została wybrana, uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
  8. Postępowanie prowadzone jest z zachowaniem zasad uczciwej konkurencji, efektywności, jawności i przejrzystości.
  9. Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonywania zamówień uzupełniających z wybranym wykonawcą.

 

XIX. ZAŁĄCZNIKI:

  1. Załącznik nr 1 – Formularz oferty (pobierz plik pdf)
  2.  Załącznik nr 2 – Oświadczenie o braku powiązań osobowych i kapitałowych Oferenta (pobierz plik pdf)
  3.  Załącznik nr 3 – Oświadczenie o spełnieniu kryteriów dostępu (pobierz plik pdf)
  4.  Załącznik nr 4 – Wykaz robót budowlanych zrealizowanych przez Oferenta o parametrach podobnych do tych w niniejszym zapytaniu ofertowym (pobierz plik pdf)
  5.  Załącznik nr 5 – wniosek o udostępnienie projektu (pobierz plik pdf)

 


PYTANIA I ODPOWIEDZI DOTYCZĄCE ZAPYTANIA OFERTOWEGO nr 4/03/2019/2.1

Pytanie nr 1

Pytanie:

Proszę o podanie terminu i ew. w jakich godzinach możemy dokonać oględzin terenu przedmiotowej inwestycji.

Odpowiedź:

Informujemy, że działka o numerze ew. 238/2 w miejscowości Szeligi (współrzędne GPS 52°13’34.5″N 20°52’20.3″E) jest ogólnie dostępna, nieogrodzona. Oferenci mają możliwość zapoznania się z terenem w dowolnym czasie, bez konieczności obecności Zamawiającego.

Pytanie nr 2

Pytanie:

Czy jest możliwość przedyskutowania akceptowanego przez Państwa sposobu współpracy ubiegających się o zlecenie Generalnych Wykonawców z przyszłymi Podwykonawcami w świetle zapisów „Umowy o zachowaniu poufności”.

Odpowiedź:

Umowa zawiera definicję Informacji Poufnych (par. 1) oraz zakres możliwego wykorzystania Informacji Poufnych przez Stronę Otrzymującą.
Zgodnie z zapisami umowy, Strona Otrzymująca ma prawo do korzystania z przekazanych Informacji Poufnych w zakresie związanym z realizacją prac określonych w pkt. 3 par. 1 umowy (dokonanie oceny możliwości wykonania usług budowlanych oraz oszacowania kosztu wykonawstwa). Ponadto Strona Otrzymująca musi zapewnić ochronę Informacji Poufnych przekazywanych osobom trzecim przy zachowaniu należytego stopnia staranności.

Pytanie nr 3

Pytanie:

Proszę o wyjaśnienie rozbieżności między załączonym przedmiarem robót, a dokumentacją.
W dokumentacji, zarówno rysunkowej, jak i opisowej wytyczne dla dźwigów) pokazane są dwie windy, towarowa nieprzelotowa z drzwiami i osobowa (udźwig 630 kg) 3 – przystankowa, na rysunkach rozmieszczone – jedna w sekcji A, druga w B.
W kosztorysie robót budowlanych poz. 262 – Zamawiający mówi o windzie osobowo-towarowej (3 przystankowej udźwig 1000 kg) – kpl. 1.
Proszę o potwierdzenie, który zapis jest prawidłowy.

Odpowiedź:

Zgodnie z projektem: Wykonawca wykonuje dwa szyby windowe, na etapie budowy przewidziane jest wyposażenie w dźwig tylko szybu w części przeładunkowej.

Pytanie nr 4

Pytanie:

Proszę o określenie zakresu wymaganych robót geologicznych dla inwestycji. W ogłoszeniu widnieje informacja, że wykonawca ma zapewnić obsługę geologiczną.

Odpowiedź:

Zakres w jakim powinien wykonawca zapewnić obsługę geologiczną podczas realizacji obiektu:
1. Posadowienie budynku.
bezwzględnie dokonać geotechnicznego odbioru wykopów,
zapewnić geotechniczną kontrolę zagęszczenia nasypów,
dokonać geotechnicznej oceny stopnia zagęszczenia warstwy piasku pod projektowaną posadzką kondygnacji parteru,,
w przypadku stwierdzenia występowania w dnie wykopów gruntów w stanie plastycznym, grunty te usunąć i zastąpić „chudym” betonem.
2. Posadowienie zbiornika.
Wykop pod zbiornik – należy sprawdzić pod względem wymiarów, a także odpowiednio zniwelować i wypoziomować. Zbiornik należy posadowić na warstwie chudego betonu klasy minimum C8/10 grubości 15cm o wymiarach minimum 8,00 m x 17,0 m wykonanej na jednorodnym gruncie nośnym zagęszczonym do Is. ≥ 97% na głębokości 30cm od poziomu posadowienia (po usunięciu istniejącego gruntu należy go powtórnie ułożyć z kontrolą zagęszczenia). W przypadku wystąpienia w poziomie posadowienia gruntów nienośnych należy je wymienić. W przypadku występowania wody gruntowej powyżej poziomu posadowienia zbiornika, jej zwierciadło należy obniżyć na czas wykonywania prac związanych z posadowieniem oraz montażem, a jej maksymalny poziom w trakcie budowy i użytkowania zbiornika, ze względu na jego stateczność, należy zawsze sprawdzić obliczeniowo dla konkretnego przypadku.

Pytanie nr 5

Pytanie:

Czy wyposażenie holu wchodzi w zakres zamówienia, tj. lada recepcyjna, witryna szklana, kanapa, napis naścienny i wycieraczki systemowe?

Odpowiedź:

W dokumentacji udostępnianej Oferentom został umieszczony projekt holu wejściowego z wytycznymi materiałowymi, jednak nie został on ujęty w kosztorysie. Naszym zdaniem wykonanie holu wejściowego może być zlecone generalnemu wykonawcy jak i niezależnej firmie zewnętrznej.

Pytanie nr 6

Pytanie:

W jakim pomieszczeniu (pomieszczeniach) ma zastać zamontowany sufit napinany, dokumentacja rysunkowa nic nie mówi o wykonaniu sufitu napinanego, opis architektoniczny również, natomiast poz. 207 kosztorysu to dostawa i montaż sufitu napinanego – membrany napinanej w ilości 65,83 m2? Jeśli sufit ma zostać zamontowany, proszę o określenie wymogów technicznych.

Odpowiedź:;

Pierwotnie sufit napinany miał być nad pomieszczeniem 125 nad parterem, jednak koszt wykonania powyższego sufitu jest dość znaczny i na ówczesnym etapie zrezygnowano z jego realizacji.

Pytanie nr 7

Pytanie:

Proszę o wytyczne odnośnie sufitów kasetonowych o konstrukcji metalowej z wypełnieniem płytami z włókien mineralnych z zast. profili poprz. o dług. 60 cm; określenie wymagań technicznych; sufity te są o różnych właściwościach, a co się z tym wiąże różnice w cenach są ogromne; proszę więc o doprecyzowanie.

Odpowiedź:

Na etapie realizacji konkretny dobór wypełnienia oraz rodzaj sufitu będzie akceptowany przez projektanta oraz Inwestora.

Pytanie nr 8

Pytanie:

W części opisowej projektu wykonawczego instalacji elektrycznych napisano „Okablowanie  wykonać  przewodami nieekranowanymi typu U/UPT kategorii 6e”. Tak kategoria kabla nie istnieje, może to być albo okablowanie nieekranowane U/UTP kat 6 lub ekranowanie U/FTP kat 6A. Okablowanie U/UTP kat. 6A które jest dostępne na rynku nie przejdzie pomiarów dynamicznych do 500MHz.

Odpowiedź:

Należy zastosować kable kat 6. Kable kategorii 6A też przejdą badania, o ile zostaną odpowiednio uziemione, ale w tym przypadku wystarczy UTP kat 6.

Pytanie nr 9

Pytanie:

W budynku nie został zaprojektowany system sygnalizacji włamania i napadu, czy inwestor nie przewiduje takiego systemu?

Odpowiedź:

Na etapie projektowania nie było mowy o systemie KD. Miał być tylko w jednym pomieszczeniu ze śluzą powietrzną, gdzie miało być blokowane otwarcie obu drzwi do śluzy na raz.

Pytanie nr 10

Pytanie:

Proszę o podanie parametrów jakie powinien posiadać system telewizji dozorowej CCTV np.: technologię, rozdzielczość kamer, pojemność dysków rejestratora, ogniskowe obiektywów kamer.

Odpowiedź:

Podczas projektowania zostało ustalone, że dobierzemy urządzenia na etapie wykonania.

Poprosimy o przedstawienie kosztorysu w wersji podstawowej.

Pytanie nr 11

Pytanie:

Czy wykonawca ma przewidzieć sprzęt aktywny dla sieci LAN i sieci systemów CCTV, SKD. Jeśli tak to proszę o podanie parametrów urządzeń.

Odpowiedź:

Proszę o przedstawienie kosztorysu w wersji podstawowej. Szczegółowe parametry zostaną ustalone po wyborze Wykonawcy.

Pytanie nr 12

Pytanie:

Brakuje części opisowej dla systemu oddymiania klatki schodowej obejmującego obliczenia powierzchni czynnej klapy oddymiającej i otworów napowietrzających. Dokumentacja ta powinna być uzgodniona i zatwierdzona przez rzeczoznawcę ds. ochrony p.poż. Proszę o informację czy Inwestor dostarczy tę dokumentację czy jej uzupełnienie ma być zrealizowane przez wykonawcę?

Odpowiedź:

Ze względu na zmiany wynikające podczas realizacji budynków dokumentacja dotycząca oddymiania klatek schodowych jest po stronie generalnego wykonawcy.

Pytanie nr 13

Pytanie:

Proszę o podanie zestawienia obciążeń użytkowych oddziałujących na strop I piętra oraz strop II piętra w budynku wysokim oraz strop I piętra w budynku niskim.

Odpowiedź:

Zestawienie wszystkich obciążeń oddziaływających na stropy znajduje się w przekazanym projekcie budowlanym w części dotyczącej konstrukcji

Pytanie nr 14

Pytanie:

Proszę o udostepnienie  dokumentacji badan podłoża gruntowego wraz z opinią geotechniczną.

Odpowiedź:

Dokumentacja podłoża gruntowego wraz z opinią geotechniczną znajduje się w zatwierdzonym decyzją pozwolenia na budowę projekcie budowlanym

Pytanie nr 15

Pytanie:

Informację czy możliwe jest wprowadzenie zmiany układu konstrukcji obiektu z zachowaniem powierzchni projektowanych pomieszczeń? Niezbędnym byłby projekt budowlany zamienny który byłby w zakresie GW .

Odpowiedź:

Decyzja w tej sprawie leży po stronie Inwestora.

Pragę nadmienić, iż decyzja o zmianie układu konstrukcyjnego wiąże się ze stratą gwarancji i rękojmi ujętej w umowie wykonania dokumentacji projektowej w zakresie projektu budowlanego i wykonawczego.

Pytanie nr 16

Pytanie:

Poprosimy o udostępnienie badań geotechnicznych.

Odpowiedź:

Badania geotechniczne dostępne są w zatwierdzonym decyzją pozwolenia na budowę dokumentacji projektu budowlanego.

Pytanie nr 17

Pytanie:

Czy był sporządzany opis branży konstrukcyjnej – jeśli tak, czy możemy prosić o przekazanie?

Odpowiedź:

Opis branży konstrukcyjnej dostępny jest w zatwierdzonym decyzją pozwolenia na budowę dokumentacji projektu budowlanego.

Pytanie nr 18

Pytanie:

Na kondygnacji  +2 są pomieszczenia tylko z 1 oprawą, wg opisu wymagane natężenie oświetlenia 500 lx co przy jednej oprawie może być trudne do spełnienia. W przedmiarze policzone są pojedyncze oprawy. Czy tak należy przyjąć?

Odpowiedź:

III kondygnacja projektowanego budynku nie podlega zaaranżowaniu, nie podlega ofertowaniu.

Pytanie nr 19
Pytanie:

Wszystkie pomieszczenia trzecie kondygnacji są wyłożone wykładziną PCW. Takie rozwiązanie jest również przyjęte w przedmiarze Inwestora. Proszę o potwierdzenie, iż takie wykończenie należy uwzględnić w ofercie.

Odpowiedź:

Tak, takie wykończenie należy uwzględnić w ofercie (posadzki betonowe (szlichty) wyłożone wykładziną PCW).

Pytanie nr 20

Pytanie:

W przedmiarze Inwestora są uwzględnione ścianki mobilne na pierwszym piętrze. Na rysunku rzutu parteru sekcja A pomieszczenia biurowe 04  i 03 pokazane są ścianki mobilne. Czy te ścianki wchodzą w zakres oferty? Poproszę również o podanie wymaganych parametrów ścianek oraz sprecyzowanie czy należy przewidzieć obsługę manualną czy automatyczną? Czy w którejś ze ścianek należy uwzględnić drzwi przejściowe?

Odpowiedź:

Założeniem było, że wszystkie ścianki mobilne na piętrze oraz ścianka mobilna na parterze w pom. 04 powinny być z drzwiami przejściowymi. Ścianki parteru proszę ująć w wycenie dla przedmiotowego przedsięwzięcia. Obsługa ścianek zakładana była jako manualna. Szczegółowe parametry ścianek wg założeń projektantów miały być ustalane na etapie końcowym budowy.

Pytanie nr 21

Pytanie:

W pomieszczeniu 31 parteru widoczna drabina – proszę o potwierdzenie, że należy ująć ją w ofercie.

Odpowiedź:

Nie, proszę nie ofertować drabiny.

Pytanie nr 22

Pytanie:

Na rzucie dachu sekcja A osie B-D/8-10 widoczny pomost przejściowy nad instalacjami – proszę o potwierdzenie, ze jest to pomost stacjonarny i wchodzi w zakres oferty.

Odpowiedź:

Pomost ma być stacjonarny, wchodzi w zakres oferty.

Pytanie nr 23

Pytanie:
Wg opisu architektonicznego przewidziano 4 różne konstrukcje posadzek na gruncie: W1a, W1b, W1c oraz W1e. (W1d to konstrukcja nawierzchni utwardzonej na zewnątrz obiektu).

Odpowiedź:
Posadzki betonowe w powyższych pomieszczeniach mają być utwardzane powierzchniowo.

Pytanie nr 24

Pytanie:
Wg przedmiaru Inwestora posadzki betonowe są impregnowane żywicą epoksydową (Harz EP19), natomiast brak takich wytycznych w opisie architektury. Prosimy o potwierdzenie, że w ofercie należy ująć impregnację żywicą.

Odpowiedź:
Tak w ofercie należy przyjąć impregnację żywicą.

Pytanie nr 25

Pytanie:
W dokumentacji nie ma informacji o projektowanej stacji transformatorowej, czy jest ona wyłączona z zakresu oferty?

Odpowiedź:
Projekt stacji transformatorowej jest w zakresie oferty.

Pytanie nr 26

Pytanie:
W dokumentacji nie ma informacji o nowym ogrodzeniu terenu, czy jest ono wyłączone z zakresu oferty?.

Odpowiedź:
Ogrodzenie terenu – ma być w zakresie oferty. Ogrodzenie systemowe panelowe z prętów ocynkowanych ogniowo-powlekanych, oczka 50×200 mm na podmurówce ( cokole ) systemowym betonowym o wys. 30 cm;

Pytanie nr 27

Pytanie:
Czy wykonanie zjazdu indywidualnego z drogi publicznej należy ująć w ofercie? Czy jest jakaś odrębna dokumentacja tego zakresu?

Odpowiedź:
Zgodnie z pismem otrzymanym z Urzędu Miejskiego z Wydziału Inwestycji i Remontów wynika że przedmiotowy zjazd zostanie wykonany przy przebudowie ul. Batalionów Chłopskich. Ofertowaniu podlega doprowadzenie do zjazdu do granicy ogrodzenia.

Pytanie nr 28

Pytanie:
W przedmiarze Inwestora w części dotyczącej zagospodarowania terenu, jest wiata dla rowerów i agregatu prądotwórczego. Czy jest dokumentacja tego zakresu? Prosimy o potwierdzenie, że ewentualne elementy małej architektury (stojaki na rowery, ławki itp.) są poza zakresem oferty.

Odpowiedź:
Stojaki do rowerów są poza zakresem oferty.

Pytanie nr 29

Pytanie:
Wg planszy PZT dla instalacji sanitarnych i elektrycznych (rys WK-00) jest projektowana bateria zbiorników ppoż. 5 szt o łącznej pojemności 250 m3. W dokumentacji załączono kartę dla zbiornika jednoprzestrzennego o pojemności 215 m3 i taki jest wrysowany na planszy PZT nr PZ-1. Prosimy o potwierdzenie, że należy przyjąć zbiornik o pojemności 215 m3

Odpowiedź:
Zbiornik przyjęty do wyceny musi spełniać wszystkie założenia techniczne oraz ochrony pożarowej budynku przyjęte w projekcie.

Pytanie nr 30

Pytanie:
Prosimy o doprecyzowanie zapisu: Zapytanie Ofertowe pkt. III podaje: „Oferent zobowiązuje się serwisować obiekt przez okres gwarancji na własny koszt. Wszelkie koszty serwisu, przeglądów i gwarancji musza być wkalkulowane w cenę oferty”

Odpowiedź:
W ofercie należy ująć:
– przeglądy obiektu wymagane prawem budowlanym,
– przeglądy instalacji i urządzeń dostarczonych przez Oferenta/ Generalnego Wykonawcę w ramach realizacji zamówienia/umowy

Pytanie nr 31

Pytanie:
W przedmiarach branży sanitarnej nie ujęto białego montażu (informacja wyraźnie wyszczególniona pod tabelami przedmiarowymi) – poprosimy o potwierdzenie, że biały montaż nie jest w zakresie oferty.

Odpowiedź:
Potwierdzamy, biały montaż nie jest w zakresie oferty. Należy jednak zaofertować wszystkie instalacje tak, aby podłączenie białego montażu nie stanowiło problemu.

Pytanie nr 31

Pytanie:
W holu wejściowym (pom 01) projektant przewidział drzwi przesuwne otwierane automatycznie EI60. Na obecną chwilę z naszych ustaleń wynika, iż nie ma na rynku przebadanych i dopuszczonych do stosowania drzwi przesuwnych otwieranych automatycznie EI 60. Poprosimy zatem o wskazanie producenta, którego rozwiązanie przyjęte zostało w projekcie lub podanie przez projektanta rozwiązania zamiennego.

Odpowiedź:
Drzwi przesuwne można zamienić na drzwi otwierane. Klasa odporności ogniowej EI60 musi być ponieważ hol wejściowy jest wydzieloną strefą pożarową ze ścianami REI 120.

Pytanie nr 32

Pytanie:
Poproszę o wyjaśnienie dotyczące świetlika dachowego w osiach J-L/7-10: wg rysunków przekrojów świetlik ma być łukowy, wysokość w kalenicy 14,55 m. Rysunek rzutu dachu podaje spadki 30 st (świetlik szklany?). Wg informacji od podanego w projekcie producenta oraz innych dostawców, świetlik ten powinien być wykonany z arkusza poliwęglanu szerokość 6m, giętego w łuk, co pozwala uzyskać spadek ok 2 st., a tym samym kalenica świetlika będzie niżej niż zakładane w projekcie 14,55 m. Jakie rozwiązanie należy przyjąć w ofercie?.

Odpowiedź:
Do wyceny należy przyjąć świetlik łukowy (kolebkowy).

Pytanie nr 33

Pytanie:
Poproszę o potwierdzenie, iż ułożenie kabla od linii zasilającej do stacji transformatorowej nie jest w zakresie oferty.

Odpowiedź:
Potwierdzamy, że ułożenie kabla od linii zasilającej do stacji transformatorowej nie jest w zakresie oferty.

Pytanie nr 34

Pytanie:
Proszę o podanie parametrów stacji (czy dysponują Państwo projektem przyłączeniowym).

Odpowiedź:
Nie mamy jeszcze projektu przyłączeniowego stacji transformatorowej.
Przedstawiamy warunki przyłączenia od Innogy Stoen Operator (szczegóły w załącznikach: załącznik nr 1 załącznik nr 2):

– do etapu budowy Załącznik nr 1:

Parametry podstawowe:
1. Moc przyłączeniowa Pp=60 kW
2. Napięcie zasilania nN 0,4 / 0,23 kV
3. System ochrony od porażeń: w sieci innogy Stoen Operator Sp. z o.o. układ TN-C, u Klienta wg. normy PN-HD 60364-4-41:2017
4. Miejsce przyłączenia instalacji obiektu do sieci  innogy Stoen Operator Sp. z o.o.: stacja transformatorowa 15/0,4 kV
5. Miejsce dostarczenia energii i rozgraniczenia własności innogy Stoen Operator Sp. z o.o. i instalacji Klienta: zaciski prądowe o rozdzielczości nN w stacji transformatorowej 15/0,4 kV na wyjściu przewodów WLZ w kierunku instalacji odbiorczej.

– dla funkcjonowania budynku Załącznik nr 2:

Parametry podstawowe:
1. Moc przyłączeniowa:
a. przyłącza 1 (podstawowego) 461 kW
b. przy mocy zainstalowanej 951,6 kW
2. Napięcie zasilania SN 15 kV
3. Dane techniczne parametrów sieci:
a. napięcie zasilania po stronie SN innogy Stoen Operator Sp. z o.o. – 15 kV
b. napięcie zasilania Klienta 15 kV
c. współczynnik mocy cos fi=0,93
d. ochrona od porażeń w sieciach 15 kV – uziemienie
e. ochrona od porażeń w sieci odbiorczej nN innogy Stoen Operator Sp. z o.o. – układ TN-C
f. prąd zwarcia na szynach 15 kV w projektowanych stacjach transformatorowych przyjąć 9,7 kA przy czasie wyłączenia 1 s.
g. odporność uziemienia stacji nie powinna przekroczyć 0,7 Ω przy prądzie zwarcia doziemnego 400 A, przy czasie wyłączenia zwarcia 0,4 s.
4. System ochrony zwarcia od porażeń: w sieci innogy Stoen Operator Sp. z o. o. układ TN-C, u Klienta wg normy PN-HD 60364-4-41:2017
5. Miejsce przyłączenia instalacji obiektu do sieci innogy Stoen Operator Sp. z o.o.: linia napowietrzna SN oraz rozdzielnica SN stacji transformatorowej
6. Miejsce dostarczenia energii i rozgraniczenia własności innogy Stoen Operator Sp. z o.o. i instalacji Klienta: zaciski przyłączeniowe kabla w rozdzielnicy 15 kV innogy Stoen Operator Sp. z o.o. łączącego tę rozdzielnicę z rozdzielnicą 15 kV Klienta.

Pytanie nr 35

Pytanie:
Pytanie pojawiło się w trakcie rozmowy telefonicznej od jednego z oferentów. Pytanie brzmiało: „Proszę o dokładne określenie parametrów „Taras wentylowany, wraz z pełną hydroizolacją nawierzchni. Taras z płyt betonowych wym. 40x40x3,8 – beton architektoniczny wykonany na podstawach systemowych.”

Odpowiedź:
Informacje nt tarasu znajdują się w przedmiarze „Konstrukcja_architektura”, pozycje 148 – 157.
Taras nie jest opisany jako „Taras wentylowany, wraz z pełną hydroizolacją nawierzchni”, tylko jako „Taras nad 1 piętrem”.
Wykończenie tarasu to „Płyty tarasowe z płyt betonowych 40x40x3,8 cm na podstawkach systemowych” nie ma tam mowy o betonie architektonicznym.
Dodatkowo, wykaz warstw w opisie technicznym tarasu jest ujęty w tabeli W3b gdzie jako warstwą wykończenia mają być płyty betonowe.

Uszczegółowienie niektórych zapisów Projektu Wykonawczego

W związku z trwającymi ustaleniami między inwestorem a gestorami sieci przedstawiamy uszczegółowienie niektórych zapisów Projektu Wykonawczego:

– rewizja związana z przesunięciem okna w pomieszczeniu kotłowni ze względu na lokalizację szafki gazowej na elewacji budynku, oraz skorygowany projekt zagospodarowania terenu w zakresie usunięcia odnośnika pokazującego zewnętrzną lokalizację agregatu prądotwórczego – https://www.dropbox.com/sh/x7qyiwgm7awgq5p/AABMDsFB22xLINVokFkhIOYea?dl=0
– kotłownia gazowa – projekt wewnętrznej instalacji gazowej był i jest zamieszczony na dropbox-ie. Jeżeli ta dokumentacja jest niewystarczająca prosimy o przesyłanie do nas konkretnych pytań. Warunki przyłączenia do sieci gazowej znajdują się w Załączniku nr 3
– agregat prądotwórczy jest zlokalizowany w północno-zachodniej części budynku, pomieszczenie nr 035.
Jednocześnie wyjaśniamy, że:
– opis ochrony pożarowej był i jest dostępny na dropbox-ie w katalogu Opis / PW_Opis_architektoniczno_budowlany_Metrum.pdf; w pkt. 8.0 opisu jest poświęcony ochronie pożarowej budynku,
– opis części konstrukcyjnej projektu budowlanego wraz z zestawieniem obciążeń oraz badania geotechniczne zostały umieszczone w miejscu: https://www.dropbox.com/sh/bb33wghl2orq8z0/AAACLBUAyRaKfE9zt9Wuxdaba?dl=0