Zapytanie ofertowe nr 4/03/2019/2.1 (kompleksowa budowa Centrum Badawczo-Rozwojowego Metrum Cryoflex).
W związku z prośbą o wydłużenie terminu składania ofert, Zamawiający zmienił termin złożenia kompletnej oferty do dnia 26 kwietnia 2019 r. do godz. 15.00.
-
Przejdź do sekcji „PYTANIA I ODPOWIEDZI dot. ZAPYTANIA OFERTOWEGO nr 4/03/2019/2.1”
Łomianki, 12.03.2019 r.
ZAPYTANIE OFERTOWE nr 4/03/2019/2.1
W związku z realizacją przez Metrum Cryoflex Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k. z siedziba w Blizne Łaszczyńskiego, ul. Zielna 29, projektu pt: „Centrum Badawczo-Rozwojowe Metrum Cryoflex – zaawansowane technologie w medycynie” nr POIR.02.01.00-00-0134/17 w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, 2014-2020, Poddziałanie 2.1 „Wsparcie inwestycji w infrastrukturę B+R przedsiębiorstw, Inteligentny Rozwój”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Zamawiający jest podmiotem niezobowiązanym do stosowania ustawy o PZP. Niniejsze postępowanie przeprowadzone jest zgodnie z Zasada Konkurencyjności, której obowiązek stosowania wynika z „Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2010”.
Upublicznienie zapytania ofertowego nastąpiło poprzez umieszczenie zapytania w bazie konkurencyjności https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ oraz na stronie internetowej Zamawiającego: www.metrum.com.pl
Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
Postępowanie o udzielenie zamówienia jest dwuetapowe.
Pierwszy etap obejmuje ocenę zgłoszonych ofert w oparciu o kryteria wyboru oferty oraz sposób/kryteria dokonywania oceny.
Drugi etap będzie obejmował negocjacje z dwoma Oferentami, którzy złożyli kolejno najwyżej punktowane oferty spośród wszystkich ocenianych w toku postępowania, których Zamawiający zaprosi do udziału w negocjacjach. O terminie przeprowadzenia negocjacji Zamawiający zawiadomi Oferentów droga mailową w terminie do 7 dni od sporządzenia protokołu oceny ofert, z minimum 2 dniowym wyprzedzeniem przed wyznaczonym terminem przeprowadzenia negocjacji.
I. NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO:
METRUM CRYOFLEX Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k.
Ul. Zielna 29, 05-082 Blizne Łaszczyńskiego
NIP 5272320862, Regon 016446427
KRS 0000294405
Adres korespondencyjny:
Ul. Kolejowa 16, 05-092 Łomianki
II. OSOBA DO KONTAKTU ZE STRONY ZAMAWIAJĄCEGO:
Imię i nazwisko: Iwona Oliszewska
e-mail: iwona.oliszewska@metrum.com.pl
telefon: 508 112743
Imię i nazwisko: Alicja Ziarkowska
e-mail: alicja.ziarkowska@metrum.com.pl
telefon: 501 220023
III. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA:
Kompleksowa budowa Centrum Badawczo-Rozwojowego Metrum Cryoflex wraz z zagospodarowaniem terenu na działce nr ew. 238/2 (0031 PGR Szeligi, gm. Ożarów Mazowiecki) zgodnie z projektami budowlanymi i wykonawczymi.
W skład przedmiotu zamówienia ponadto wchodzą pozostałe prace towarzyszące mające na celu kompleksowe, prawidłowe zrealizowanie zadania, tj. m.in.:
• wykonanie zaplecza budowy, w tym zapewnienie pomieszczenia socjalnego dla pracowników Zamawiającego nadzorujących prace budowlane;
• wykonanie niezbędnych przyłączy do zaplecza budowy;
• zapewnienie obsługi geologicznej i geodezyjnej;
• ponoszenie opłat za media na budowie (woda; kanalizacja, prąd, śmieci, ogrzewanie, ochrona, itp.)
• zapewnienie całodobowej ochrony placu budowy;
• zapewnienie kadry technicznej do prowadzenia Inwestycji m.in. kierownik budowy, kierownicy robót;
• wykonanie i przekazanie Zamawiającemu po zakończeniu Inwestycji dokumentacji powykonawczej wraz z kosztorysami powykonawczymi w 3 egzemplarzach;
Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w celu zapoznania się z miejscem realizacji robót oraz ich zakresem, a także zdobył na własną odpowiedzialność i ryzyko wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Jakiekolwiek sformułowania użyte do opisu Przedmiotu Zamówienia mogące wskazywać na konkretnego producenta/dostawcę użyte zostały tylko i wyłączne w celu określenia minimalnych wymagań technicznych jakich wobec Przedmiotu Zamówienia oczekuje Zamawiający. Ilekroć w opisie Przedmiotu Zamówienia Zamawiający wskazuje na znaki towarowe, patenty lub pochodzenie produktów, tylekroć Zamawiający dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych, które będą tożsame lub nie gorsze pod względem parametrów technicznych i funkcjonalności od wymienionego przez Zamawiającego z nazwy asortymentu i będą nadawały się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa.
Ze względu na duży rozmiar plików – prosimy o przesłanie wniosku o udostępnienie danych wraz z podpisaną umową o poufności, w wersji elektronicznej na adres mailowy:
iwona.oliszewska@metrum.com.pl.
Wzór umowy o poufności stanowi załącznik nr 5.
Realizacja Przedmiotu Zamówienia musi odbyć się z zachowaniem przepisów prawa budowlanego, zgodnie ze sztuką budowlaną, normami technicznymi i w sposób umożliwiający odbiór inwestycji. W przypadku wystąpienia rozbieżności pomiędzy dokumentacja projektową
a przedmiarem, decydujące są zapisy w dokumentacji projektowej. Wymagania gwarancyjne: minimum 36 miesięcy gwarancji jakości na całość Przedmiotu Zamówienia
Okres gwarancji i rękojmi liczony jest od dnia uzyskania prawomocnego pozwolenia na użytkowanie obiektu oraz protokolarnego potwierdzenia usunięcia ewentualnych wad i usterek stwierdzonych na etapie odbioru końcowego Inwestycji. Oferent zobowiązuje się serwisować obiekt przez okres gwarancji na własny koszt. Wszelkie koszty serwisu, przeglądów i gwarancji musza być wkalkulowane w cenę oferty.
Wykonawca udzieli rękojmi na wykonane roboty budowlane na okres 60 miesięcy.
IV. WYKLUCZENIA:
1. Z udziału w postępowaniu wykluczone są podmioty powiązane osobowo i kapitałowo z Wnioskodawcą. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu
Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji w podmiocie powiązanym,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
2. Z postępowania wykluczeni są Oferenci, w odniesieniu do których wszczęto postępowanie upadłościowe lub ogłoszono upadłość.
V. KOD CPV:
45000000-7
VI. NAZWA KODU CPV:
Roboty budowlane
VII. KRYTERIA DOSTĘPU:
Ze względu na kompleksowy charakter oraz złożoność usługi Oferent powinien:
1) Dysponować odpowiednim sprzętem, urządzeniami i używać materiałów o jakości odpowiadającej właściwym przepisom prawnym, w szczególności przepisom ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo Budowlane (Dz. U. z 1994 Nr 89 poz. 414 z późn.zm.) oraz innym aktom prawnym wydanym na jej podstawie, a także zgodnie z przepisami i normami obowiązującym na w Polsce.
2) Posiadać stosowne udokumentowane uprawnienia zgodne z wymaganiami prawa budowlanego.
3) Posiadać doświadczenie w realizacji podobnych inwestycji. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy rozpoczęli działalność wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonali należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończyli, co najmniej 2 zamówienia polegające na budowie lub przebudowie obiektów budowlanych o wartości każdego zamówienia nie niższej niż 5.000.000,00 zł netto, w tym co najmniej jedno zamówienie, które obejmowało swoim zakresem budowę budynku produkcyjno-magazynowo-biurowego o kubaturze nie mniejszej niż 10.000,00 m3 z wyodrębnioną częścią biurowa, wraz z instalacjami sanitarnymi, elektrycznymi, teletechnicznymi, wentylacyjnymi oraz
zagospodarowaniem terenu.
4) Nie zalegać z opłatami na rzecz ZUS i Urzędu Skarbowego.
5) Posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejsza niż wartość umowy na realizacje Przedmiotu Zamówienia.
6) Zatrudniać osoby przewidziane do wykonania zamówienia (kadra techniczna), które posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach: konstrukcyjno–budowlanej; instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych lub odpowiadające im równoważne uprawnienia.
VIII. TERMIN REALIZACJI:
Termin realizacji całości Inwestycji (rozumiany jako ukończenie Inwestycji całkowicie i pod każdym względem, oraz uzyskaniem i przekazaniem Zamawiającemu ostatecznej i bezwarunkowej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie Inwestycji oraz innych decyzji i uzgodnień warunkujących przystąpienie do użytkowania Inwestycji zgodnie z przepisami, potwierdzony podpisanym protokołem odbioru końcowego Inwestycji) – maksymalnie do dnia 31.12.2020r.
Przez wykonanie przedmiotu zamówienia należy rozumieć w szczególności:
• zgłoszenie przez Wykonawcę odbioru wykonanych robót budowlanych instytucjom biorącym udział w dopuszczeniu Inwestycji do użytkowania (PSP, sanepid, PINB, inne organy i instytucje zgodnie z obowiązującymi przepisami);
• uzyskanie ostatecznej i bezwarunkowej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie całej Inwestycji;
• przekazanie Zamawiającemu Inwestycji do użytkowania;
• przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji powykonawczej wraz z kosztorysem powykonawczym.
Szczegółowy harmonogram realizacji zamówienia zostanie ustalony pomiędzy Zamawiającym i wybranym Oferentem zgodnie z warunkami zawartej miedzy stronami umowy.
IX. WARUNKI ZMIANY UMOWY:
Zapisy umowy będą mogły ulec zmianie w przypadku konieczności zmiany terminu lub sposobu wykonania Przedmiotu Zamówienia na skutek zmiany zasad finansowania zadania wynikającego z podpisanych przez Zamawiającego umów z Instytucjami Pośredniczącymi lub innych czynników związanych z realizacją przedmiotowego projektu, niezależnych od Zamawiającego.
X. OFERTY CZĘŚCIOWE:
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych lub wariantowych.
Postępowanie przewiduje wykonanie Przedmiotu Zamówienia w systemie generalnego wykonawcy.
XX. LISTA DOKUMENTÓW/OŚWIADCZEŃ WYMAGANYCH OD OFERENTA:
- Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
- Wypełniony i podpisany formularz oferty stanowiący Załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.
- Wypełnione i podpisane oświadczenie o braku powiązań osobowych i kapitałowych Oferenta, którego wzór stanowi Załącznik nr 2 do zapytania ofertowego.
- Oświadczenia o spełnianiu kryteriów udziału w postępowaniu, którego wzór stanowi Załącznik nr 3 do zapytania ofertowego.
- Wykaz posiadanych zasobów technicznych – dokument przygotowany przez Oferenta
- Kopie potwierdzonych przez Oferenta za zgodność z oryginałem min. 2 referencji potwierdzających wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z kryteriami określonymi w punkcie VII 3) (na podstawie załącznika nr 4 do zapytania ofertowego).
- Zaświadczenie ZUS i US o niezaleganiu Oferenta wystawione nie wcześniej niż 1 miesiąc przed terminem składania ofert,
- Kopia zatwierdzonych sprawozdań finansowych Oferenta za ostatnie 3 lata obrachunkowe (bilans, rachunek zysków i strat, informacja dodatkowa).
- Opinia bankowa o wysokości obrotów na rachunkach Oferenta w ostatnich 6 pełnych miesiącach przed terminem składania ofert (od 01.09.2018 do 28.02.2019 r.) i występowaniu lub niewystępowaniu ewentualnych zajęć sądowych lub administracyjnych.
- Kopia polisy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
XII. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY:
- Oferta winna być sporządzona w jednym egzemplarzu na formularzu, który jest załączony do niniejszego zapytania ofertowego jako Załącznik nr 1.
- Oferta musi być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Oferenta i składania oświadczeń woli w imieniu Oferenta. Jeżeli upoważnienie nie wynika z dokumentu rejestrowego Oferenta, musi być załączone w formie oryginału do oferty.
- Oferent poniesie wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
- Oferent może złożyć tylko jedną ofertę.
- Termin ważności oferty – 90 dni liczonych od daty upływu terminu składania ofert.
- Oferta powinna zawierać: dokumenty wymienione w punkcie XI.
- Oferty niekompletne i oferty, które wpłyną po upływie terminu wyznaczonego w niniejszym zapytaniu ofertowym nie będą rozpatrywane.
- Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, a cena podana w PLN.
- Oświadczenia powinny być składane w oryginale, dokumenty w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Oferenta.
- Zaleca się ponumerowanie stron i ich spięcie w sposób uniemożliwiający przypadkowe zdekompletowanie.
- Wykonawca powinien umieścić ofertę w zamkniętej kopercie (opakowaniu), uniemożliwiającym odczytanie zawartości bez uszkodzenia opakowania. Opakowanie winno być oznaczone nazwa (firma) i adresem Wykonawcy, zaadresowane na:
Metrum Cryoflex Sp. z o.o. Sp. K., Ul. Kolejowa 16a, 05-092 Łomianki
Oraz opisane: „Oferta na budowę Centrum Badawczo-Rozwojowego Metrum Cryoflex” - W przypadku nieprawidłowego zaadresowania koperty, Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za złe skierowanie przesyłki lub jej przedterminowe otwarcie.
XIII. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY OFERTY
- Oferent określi cenę całkowitą oferty netto oraz brutto dla przedmiotu zamówienia podając je w zapisie liczbowym i słownym w formularzu oferty, stanowiącym załącznik do zapytania ofertowego.
- Cena winna obejmować wszystkie koszty i opłaty, jakie powstaną w związku z wykonaniem zamówienia oraz z warunkami i wymaganiami stawianymi przez Zamawiającego.
- Oferent po określeniu ceny nie może żądać jej podwyższenia nawet gdyby się okazało podczas realizacji, że są konieczne do wykonania przedmiotu umowy:
a. roboty tymczasowe,
b. prace towarzyszące,
c. dodatkowe ilości robót nie ujęte w przedmiarach, które wynikają z projektów albo nie wynikają wyraźnie z opisu robót oraz innych postanowień umownych, ale wynikają z przepisów prawa lub zasad wiedzy technicznej w celu prawidłowego wykonania robót opisanych w projekcie. - Cena może być tylko jedna za oferowany przedmiot zamówienia, nie dopuszcza się wariantowości cen.
- Cena opisana w pkt 1 jest cena ryczałtowa, musi zawierać wszelkie koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia.
- Cenę oferty należy podać w PLN. Cena musi być wyrażona w jednostkach nie mniejszych niż grosze (do dwóch miejsc po przecinku), przy zachowaniu matematycznej zasady zaokrąglania liczb (nie dopuszcza się podania jednostek w tysięcznych częściach złotego).
XIV. OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY WRAZ Z PODANIEM ZNACZENIA TYCH KRYTERIÓW:
Zamawiający zastosuje następujące kryteria wyboru:
Kryterium | Waga |
1. Wartość netto realizacji przedmiotu | 60% |
2. Termin realizacji | 30% |
3. Okres gwarancji (w miesiącach) | 10% |
Wybór Oferenta dokonany zostanie na podstawie największej ilości uzyskanych punktów zgodnie z następująca metodologią:
- Przez kryterium „Wartość netto” Zamawiający rozumie określoną przez Oferenta cenę netto wykazaną w ofercie. Ocena w ramach kryterium „Wartość netto” (Kc) będzie obliczana na podstawie następującego wzoru:
PC = (Cmin / Co) x 60% x 100
gdzie:
Cmin – najniższa zaproponowana cena netto przedmiotu zamówienia
Co – cena netto przedmiotu zamówienia zaproponowana w badanej ofercie
PC – liczba punktów przyznana danej ofercie w kryterium „Wartość netto przedmiotu zamówienia”
- Przez kryterium termin realizacji, rozumie się datę przewidywanego zakończenia realizacji zlecenia zgodnie z projektami budowlanymi. Ocena w ramach kryterium „termin realizacji” będzie obliczana na podstawie następującego wzoru:
PT = (Tmin / To) x 30% x 100
gdzie:
Tmin – najkrótszy termin realizacji przedmiotu zamówienia
To – termin realizacji przedmiotu zamówienia zaproponowany w badanej ofercie
PT – liczba punktów przyznana danej ofercie w kryterium „termin realizacji zamówienia”
- Przez kryterium okres gwarancji, rozumie się okres przyznanej przez Oferenta gwarancji na usługi objęte niniejszym zapytaniem ofertowym. Ocena w ramach kryterium „okres gwarancji” będzie obliczana na podstawie następującego wzoru:
PG = (Go / Gmax) x 10% x 100
gdzie:
Gmax – najdłuższy okres udzielonej gwarancji na przedmiot zamówienia
Go – okres gwarancji na przedmiot zamówienia zaproponowany w badanej ofercie
PG – liczba punktów przyznana danej ofercie w kryterium „okres gwarancji” na przedmiot zamówienia
XV. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Oferta powinna zostać przygotowana na formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego. Oferty stanowiące odpowiedź na zapytanie należy składać w formie pisemnej, tj. drogą pocztowa, kurierem lub osobiście w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Oferta w odpowiedzi na zapytanie ofertowe nr 4/03/2019/2.1” na adres:
Metrum Cryoflex, ul. Kolejowa 16a, 05-092 Łomianki.
- Termin składania ofert upływa dnia: 12.04.2019 r. godz. 15.00.
- W przypadku ofert, które będą dostarczane drogą pocztową lub kurierska liczy się data wpływu oferty do biura Zamawiającego na adres: ul. Kolejowa 16a, 05-092 Łomianki.
- W przypadku ofert dostarczanych osobiście, Zamawiający potwierdzi złożenie oferty w formie pisemnej, z podaniem daty i godziny jej złożenia.
XVI. ODRZUCENIE OFERTY:
Zamawiający odrzuca ofertę w następujących przypadkach:
1. Oferta została złożona przez Wykonawce wykluczonego z udziału w postępowaniu;
2. Oferta nie spełnia warunków stawianych w zapytaniu ofertowym nr 04/03/2019/2.1 oraz załącznikach, które są integralna częścią zapytania ofertowego.
3. Oferta zawiera istotne błędy w wyliczeniu ceny.
XVII. ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY:
- Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na kwotę stanowiącą 5% zaoferowanej ceny netto. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
- Zamawiający dokona zwrotu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, w następujący sposób:
• 60% wartości zabezpieczenia zwrócone zostanie na pisemny wniosek Wykonawcy, w terminie 30 dni od dnia uzyskania prawomocnego pozwolenia na użytkowanie obiektu oraz protokolarnego potwierdzenia usunięcia ewentualnych wad i usterek stwierdzonych na etapie odbioru końcowego Inwestycji;
• 40% wartości zabezpieczenia zostanie zatrzymane przez Zamawiającego na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady lub gwarancji; zwrócone zostanie na pisemny wniosek Wykonawcy, w terminie 30 dni po upływie okresu rękojmi lub gwarancji, liczonego od dnia zakończenia i bezusterkowego odbioru przedmiotu umowy oraz usunięciu wad i usterek stwierdzonych w okresie rękojmi lub gwarancji. - Warunkiem dokonania zwrotu zatrzymanych kwot tytułem zabezpieczenia będzie przedstawienie Zamawiającemu pisemnego oświadczenia Oferenta o rozliczeniu zobowiązań wynikających z realizacji Przedmiotu Zamówienia.
XVIII. INFORMACJE DODATKOWE ISTOTNE NA ETAPIE ZAWARCIA UMOWY:
- Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia bądź unieważnienia zapytania ofertowego bez podania przyczyny w przypadku zaistnienia okoliczności nieznanych Zamawiającemu w dniu sporządzania niniejszego Zapytania Ofertowego.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od zawarcia umowy w sytuacji wycofania się z realizacji projektu w przypadku zaistnienia okoliczności nieznanych Zamawiającemu w dniu sporządzania niniejszego Zapytania Ofertowego.
- Oferent może wprowadzić zmiany w złożonej ofercie lub ja wycofać, pod warunkiem, że uczyni to przed upływem terminu składania ofert. Zarówno zmiana jak i wycofanie oferty wymagają zachowania formy pisemnej (w tym elektronicznej).
- Z zawartością ofert nie można zapoznać się przed upływem terminu otwarcia ofert.
- Zamawiający poinformuje o wynikach postępowania za pośrednictwem swojej strony internetowej oraz prześle informacje e-mailem do podmiotów, które złożyły oferty w ramach postępowania.
- Po dokonaniu wyboru oferty Zamawiający poinformuje Oferenta, którego ofertę wybrano o terminie podpisania umowy.
- Jeżeli Oferent, którego oferta została wybrana, uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
- Postępowanie prowadzone jest z zachowaniem zasad uczciwej konkurencji, efektywności, jawności i przejrzystości.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonywania zamówień uzupełniających z wybranym wykonawcą.
XIX. ZAŁĄCZNIKI:
- Załącznik nr 1 – Formularz oferty (pobierz plik pdf)
- Załącznik nr 2 – Oświadczenie o braku powiązań osobowych i kapitałowych Oferenta (pobierz plik pdf)
- Załącznik nr 3 – Oświadczenie o spełnieniu kryteriów dostępu (pobierz plik pdf)
- Załącznik nr 4 – Wykaz robót budowlanych zrealizowanych przez Oferenta o parametrach podobnych do tych w niniejszym zapytaniu ofertowym (pobierz plik pdf)
- Załącznik nr 5 – wniosek o udostępnienie projektu (pobierz plik pdf)
PYTANIA I ODPOWIEDZI DOTYCZĄCE ZAPYTANIA OFERTOWEGO nr 4/03/2019/2.1
Pytanie nr 1
Pytanie:
Proszę o podanie terminu i ew. w jakich godzinach możemy dokonać oględzin terenu przedmiotowej inwestycji.
Odpowiedź:
Informujemy, że działka o numerze ew. 238/2 w miejscowości Szeligi (współrzędne GPS 52°13’34.5″N 20°52’20.3″E) jest ogólnie dostępna, nieogrodzona. Oferenci mają możliwość zapoznania się z terenem w dowolnym czasie, bez konieczności obecności Zamawiającego.
Pytanie nr 2
Pytanie:
Czy jest możliwość przedyskutowania akceptowanego przez Państwa sposobu współpracy ubiegających się o zlecenie Generalnych Wykonawców z przyszłymi Podwykonawcami w świetle zapisów „Umowy o zachowaniu poufności”.
Odpowiedź:
Umowa zawiera definicję Informacji Poufnych (par. 1) oraz zakres możliwego wykorzystania Informacji Poufnych przez Stronę Otrzymującą.
Zgodnie z zapisami umowy, Strona Otrzymująca ma prawo do korzystania z przekazanych Informacji Poufnych w zakresie związanym z realizacją prac określonych w pkt. 3 par. 1 umowy (dokonanie oceny możliwości wykonania usług budowlanych oraz oszacowania kosztu wykonawstwa). Ponadto Strona Otrzymująca musi zapewnić ochronę Informacji Poufnych przekazywanych osobom trzecim przy zachowaniu należytego stopnia staranności.
Pytanie nr 3
Pytanie:
Proszę o wyjaśnienie rozbieżności między załączonym przedmiarem robót, a dokumentacją.
W dokumentacji, zarówno rysunkowej, jak i opisowej wytyczne dla dźwigów) pokazane są dwie windy, towarowa nieprzelotowa z drzwiami i osobowa (udźwig 630 kg) 3 – przystankowa, na rysunkach rozmieszczone – jedna w sekcji A, druga w B.
W kosztorysie robót budowlanych poz. 262 – Zamawiający mówi o windzie osobowo-towarowej (3 przystankowej udźwig 1000 kg) – kpl. 1.
Proszę o potwierdzenie, który zapis jest prawidłowy.
Odpowiedź:
Zgodnie z projektem: Wykonawca wykonuje dwa szyby windowe, na etapie budowy przewidziane jest wyposażenie w dźwig tylko szybu w części przeładunkowej.
Pytanie nr 4
Pytanie:
Proszę o określenie zakresu wymaganych robót geologicznych dla inwestycji. W ogłoszeniu widnieje informacja, że wykonawca ma zapewnić obsługę geologiczną.
Odpowiedź:
Zakres w jakim powinien wykonawca zapewnić obsługę geologiczną podczas realizacji obiektu:
1. Posadowienie budynku.
bezwzględnie dokonać geotechnicznego odbioru wykopów,
zapewnić geotechniczną kontrolę zagęszczenia nasypów,
dokonać geotechnicznej oceny stopnia zagęszczenia warstwy piasku pod projektowaną posadzką kondygnacji parteru,,
w przypadku stwierdzenia występowania w dnie wykopów gruntów w stanie plastycznym, grunty te usunąć i zastąpić „chudym” betonem.
2. Posadowienie zbiornika.
Wykop pod zbiornik – należy sprawdzić pod względem wymiarów, a także odpowiednio zniwelować i wypoziomować. Zbiornik należy posadowić na warstwie chudego betonu klasy minimum C8/10 grubości 15cm o wymiarach minimum 8,00 m x 17,0 m wykonanej na jednorodnym gruncie nośnym zagęszczonym do Is. ≥ 97% na głębokości 30cm od poziomu posadowienia (po usunięciu istniejącego gruntu należy go powtórnie ułożyć z kontrolą zagęszczenia). W przypadku wystąpienia w poziomie posadowienia gruntów nienośnych należy je wymienić. W przypadku występowania wody gruntowej powyżej poziomu posadowienia zbiornika, jej zwierciadło należy obniżyć na czas wykonywania prac związanych z posadowieniem oraz montażem, a jej maksymalny poziom w trakcie budowy i użytkowania zbiornika, ze względu na jego stateczność, należy zawsze sprawdzić obliczeniowo dla konkretnego przypadku.
Pytanie nr 5
Pytanie:
Czy wyposażenie holu wchodzi w zakres zamówienia, tj. lada recepcyjna, witryna szklana, kanapa, napis naścienny i wycieraczki systemowe?
Odpowiedź:
W dokumentacji udostępnianej Oferentom został umieszczony projekt holu wejściowego z wytycznymi materiałowymi, jednak nie został on ujęty w kosztorysie. Naszym zdaniem wykonanie holu wejściowego może być zlecone generalnemu wykonawcy jak i niezależnej firmie zewnętrznej.
Pytanie nr 6
Pytanie:
W jakim pomieszczeniu (pomieszczeniach) ma zastać zamontowany sufit napinany, dokumentacja rysunkowa nic nie mówi o wykonaniu sufitu napinanego, opis architektoniczny również, natomiast poz. 207 kosztorysu to dostawa i montaż sufitu napinanego – membrany napinanej w ilości 65,83 m2? Jeśli sufit ma zostać zamontowany, proszę o określenie wymogów technicznych.
Odpowiedź:;
Pierwotnie sufit napinany miał być nad pomieszczeniem 125 nad parterem, jednak koszt wykonania powyższego sufitu jest dość znaczny i na ówczesnym etapie zrezygnowano z jego realizacji.
Pytanie nr 7
Pytanie:
Proszę o wytyczne odnośnie sufitów kasetonowych o konstrukcji metalowej z wypełnieniem płytami z włókien mineralnych z zast. profili poprz. o dług. 60 cm; określenie wymagań technicznych; sufity te są o różnych właściwościach, a co się z tym wiąże różnice w cenach są ogromne; proszę więc o doprecyzowanie.
Odpowiedź:
Na etapie realizacji konkretny dobór wypełnienia oraz rodzaj sufitu będzie akceptowany przez projektanta oraz Inwestora.
Pytanie nr 8
Pytanie:
W części opisowej projektu wykonawczego instalacji elektrycznych napisano „Okablowanie wykonać przewodami nieekranowanymi typu U/UPT kategorii 6e”. Tak kategoria kabla nie istnieje, może to być albo okablowanie nieekranowane U/UTP kat 6 lub ekranowanie U/FTP kat 6A. Okablowanie U/UTP kat. 6A które jest dostępne na rynku nie przejdzie pomiarów dynamicznych do 500MHz.
Odpowiedź:
Należy zastosować kable kat 6. Kable kategorii 6A też przejdą badania, o ile zostaną odpowiednio uziemione, ale w tym przypadku wystarczy UTP kat 6.
Pytanie nr 9
Pytanie:
W budynku nie został zaprojektowany system sygnalizacji włamania i napadu, czy inwestor nie przewiduje takiego systemu?
Odpowiedź:
Na etapie projektowania nie było mowy o systemie KD. Miał być tylko w jednym pomieszczeniu ze śluzą powietrzną, gdzie miało być blokowane otwarcie obu drzwi do śluzy na raz.
Pytanie nr 10
Pytanie:
Proszę o podanie parametrów jakie powinien posiadać system telewizji dozorowej CCTV np.: technologię, rozdzielczość kamer, pojemność dysków rejestratora, ogniskowe obiektywów kamer.
Odpowiedź:
Podczas projektowania zostało ustalone, że dobierzemy urządzenia na etapie wykonania.
Poprosimy o przedstawienie kosztorysu w wersji podstawowej.
Pytanie nr 11
Pytanie:
Czy wykonawca ma przewidzieć sprzęt aktywny dla sieci LAN i sieci systemów CCTV, SKD. Jeśli tak to proszę o podanie parametrów urządzeń.
Odpowiedź:
Proszę o przedstawienie kosztorysu w wersji podstawowej. Szczegółowe parametry zostaną ustalone po wyborze Wykonawcy.
Pytanie nr 12
Pytanie:
Brakuje części opisowej dla systemu oddymiania klatki schodowej obejmującego obliczenia powierzchni czynnej klapy oddymiającej i otworów napowietrzających. Dokumentacja ta powinna być uzgodniona i zatwierdzona przez rzeczoznawcę ds. ochrony p.poż. Proszę o informację czy Inwestor dostarczy tę dokumentację czy jej uzupełnienie ma być zrealizowane przez wykonawcę?
Odpowiedź:
Ze względu na zmiany wynikające podczas realizacji budynków dokumentacja dotycząca oddymiania klatek schodowych jest po stronie generalnego wykonawcy.
Pytanie nr 13
Pytanie:
Proszę o podanie zestawienia obciążeń użytkowych oddziałujących na strop I piętra oraz strop II piętra w budynku wysokim oraz strop I piętra w budynku niskim.
Odpowiedź:
Zestawienie wszystkich obciążeń oddziaływających na stropy znajduje się w przekazanym projekcie budowlanym w części dotyczącej konstrukcji
Pytanie nr 14
Pytanie:
Proszę o udostepnienie dokumentacji badan podłoża gruntowego wraz z opinią geotechniczną.
Odpowiedź:
Dokumentacja podłoża gruntowego wraz z opinią geotechniczną znajduje się w zatwierdzonym decyzją pozwolenia na budowę projekcie budowlanym
Pytanie nr 15
Pytanie:
Informację czy możliwe jest wprowadzenie zmiany układu konstrukcji obiektu z zachowaniem powierzchni projektowanych pomieszczeń? Niezbędnym byłby projekt budowlany zamienny który byłby w zakresie GW .
Odpowiedź:
Decyzja w tej sprawie leży po stronie Inwestora.
Pragę nadmienić, iż decyzja o zmianie układu konstrukcyjnego wiąże się ze stratą gwarancji i rękojmi ujętej w umowie wykonania dokumentacji projektowej w zakresie projektu budowlanego i wykonawczego.
Pytanie nr 16
Pytanie:
Poprosimy o udostępnienie badań geotechnicznych.
Odpowiedź:
Badania geotechniczne dostępne są w zatwierdzonym decyzją pozwolenia na budowę dokumentacji projektu budowlanego.
Pytanie nr 17
Pytanie:
Czy był sporządzany opis branży konstrukcyjnej – jeśli tak, czy możemy prosić o przekazanie?
Odpowiedź:
Opis branży konstrukcyjnej dostępny jest w zatwierdzonym decyzją pozwolenia na budowę dokumentacji projektu budowlanego.
Pytanie nr 18
Pytanie:
Na kondygnacji +2 są pomieszczenia tylko z 1 oprawą, wg opisu wymagane natężenie oświetlenia 500 lx co przy jednej oprawie może być trudne do spełnienia. W przedmiarze policzone są pojedyncze oprawy. Czy tak należy przyjąć?
Odpowiedź:
III kondygnacja projektowanego budynku nie podlega zaaranżowaniu, nie podlega ofertowaniu.
Pytanie nr 19
Pytanie:
Wszystkie pomieszczenia trzecie kondygnacji są wyłożone wykładziną PCW. Takie rozwiązanie jest również przyjęte w przedmiarze Inwestora. Proszę o potwierdzenie, iż takie wykończenie należy uwzględnić w ofercie.
Odpowiedź:
Tak, takie wykończenie należy uwzględnić w ofercie (posadzki betonowe (szlichty) wyłożone wykładziną PCW).
Pytanie nr 20
Pytanie:
W przedmiarze Inwestora są uwzględnione ścianki mobilne na pierwszym piętrze. Na rysunku rzutu parteru sekcja A pomieszczenia biurowe 04 i 03 pokazane są ścianki mobilne. Czy te ścianki wchodzą w zakres oferty? Poproszę również o podanie wymaganych parametrów ścianek oraz sprecyzowanie czy należy przewidzieć obsługę manualną czy automatyczną? Czy w którejś ze ścianek należy uwzględnić drzwi przejściowe?
Odpowiedź:
Założeniem było, że wszystkie ścianki mobilne na piętrze oraz ścianka mobilna na parterze w pom. 04 powinny być z drzwiami przejściowymi. Ścianki parteru proszę ująć w wycenie dla przedmiotowego przedsięwzięcia. Obsługa ścianek zakładana była jako manualna. Szczegółowe parametry ścianek wg założeń projektantów miały być ustalane na etapie końcowym budowy.
Pytanie nr 21
Pytanie:
W pomieszczeniu 31 parteru widoczna drabina – proszę o potwierdzenie, że należy ująć ją w ofercie.
Odpowiedź:
Nie, proszę nie ofertować drabiny.
Pytanie nr 22
Pytanie:
Na rzucie dachu sekcja A osie B-D/8-10 widoczny pomost przejściowy nad instalacjami – proszę o potwierdzenie, ze jest to pomost stacjonarny i wchodzi w zakres oferty.
Odpowiedź:
Pomost ma być stacjonarny, wchodzi w zakres oferty.
Pytanie nr 23
Pytanie:
Wg opisu architektonicznego przewidziano 4 różne konstrukcje posadzek na gruncie: W1a, W1b, W1c oraz W1e. (W1d to konstrukcja nawierzchni utwardzonej na zewnątrz obiektu).
Odpowiedź:
Posadzki betonowe w powyższych pomieszczeniach mają być utwardzane powierzchniowo.
Pytanie nr 24
Pytanie:
Wg przedmiaru Inwestora posadzki betonowe są impregnowane żywicą epoksydową (Harz EP19), natomiast brak takich wytycznych w opisie architektury. Prosimy o potwierdzenie, że w ofercie należy ująć impregnację żywicą.
Odpowiedź:
Tak w ofercie należy przyjąć impregnację żywicą.
Pytanie nr 25
Pytanie:
W dokumentacji nie ma informacji o projektowanej stacji transformatorowej, czy jest ona wyłączona z zakresu oferty?
Odpowiedź:
Projekt stacji transformatorowej jest w zakresie oferty.
Pytanie nr 26
Pytanie:
W dokumentacji nie ma informacji o nowym ogrodzeniu terenu, czy jest ono wyłączone z zakresu oferty?.
Odpowiedź:
Ogrodzenie terenu – ma być w zakresie oferty. Ogrodzenie systemowe panelowe z prętów ocynkowanych ogniowo-powlekanych, oczka 50×200 mm na podmurówce ( cokole ) systemowym betonowym o wys. 30 cm;
Pytanie nr 27
Pytanie:
Czy wykonanie zjazdu indywidualnego z drogi publicznej należy ująć w ofercie? Czy jest jakaś odrębna dokumentacja tego zakresu?
Odpowiedź:
Zgodnie z pismem otrzymanym z Urzędu Miejskiego z Wydziału Inwestycji i Remontów wynika że przedmiotowy zjazd zostanie wykonany przy przebudowie ul. Batalionów Chłopskich. Ofertowaniu podlega doprowadzenie do zjazdu do granicy ogrodzenia.
Pytanie nr 28
Pytanie:
W przedmiarze Inwestora w części dotyczącej zagospodarowania terenu, jest wiata dla rowerów i agregatu prądotwórczego. Czy jest dokumentacja tego zakresu? Prosimy o potwierdzenie, że ewentualne elementy małej architektury (stojaki na rowery, ławki itp.) są poza zakresem oferty.
Odpowiedź:
Stojaki do rowerów są poza zakresem oferty.
Pytanie nr 29
Pytanie:
Wg planszy PZT dla instalacji sanitarnych i elektrycznych (rys WK-00) jest projektowana bateria zbiorników ppoż. 5 szt o łącznej pojemności 250 m3. W dokumentacji załączono kartę dla zbiornika jednoprzestrzennego o pojemności 215 m3 i taki jest wrysowany na planszy PZT nr PZ-1. Prosimy o potwierdzenie, że należy przyjąć zbiornik o pojemności 215 m3
Odpowiedź:
Zbiornik przyjęty do wyceny musi spełniać wszystkie założenia techniczne oraz ochrony pożarowej budynku przyjęte w projekcie.
Pytanie nr 30
Pytanie:
Prosimy o doprecyzowanie zapisu: Zapytanie Ofertowe pkt. III podaje: „Oferent zobowiązuje się serwisować obiekt przez okres gwarancji na własny koszt. Wszelkie koszty serwisu, przeglądów i gwarancji musza być wkalkulowane w cenę oferty”
Odpowiedź:
W ofercie należy ująć:
– przeglądy obiektu wymagane prawem budowlanym,
– przeglądy instalacji i urządzeń dostarczonych przez Oferenta/ Generalnego Wykonawcę w ramach realizacji zamówienia/umowy
Pytanie nr 31
Pytanie:
W przedmiarach branży sanitarnej nie ujęto białego montażu (informacja wyraźnie wyszczególniona pod tabelami przedmiarowymi) – poprosimy o potwierdzenie, że biały montaż nie jest w zakresie oferty.
Odpowiedź:
Potwierdzamy, biały montaż nie jest w zakresie oferty. Należy jednak zaofertować wszystkie instalacje tak, aby podłączenie białego montażu nie stanowiło problemu.
Pytanie nr 31
Pytanie:
W holu wejściowym (pom 01) projektant przewidział drzwi przesuwne otwierane automatycznie EI60. Na obecną chwilę z naszych ustaleń wynika, iż nie ma na rynku przebadanych i dopuszczonych do stosowania drzwi przesuwnych otwieranych automatycznie EI 60. Poprosimy zatem o wskazanie producenta, którego rozwiązanie przyjęte zostało w projekcie lub podanie przez projektanta rozwiązania zamiennego.
Odpowiedź:
Drzwi przesuwne można zamienić na drzwi otwierane. Klasa odporności ogniowej EI60 musi być ponieważ hol wejściowy jest wydzieloną strefą pożarową ze ścianami REI 120.
Pytanie nr 32
Pytanie:
Poproszę o wyjaśnienie dotyczące świetlika dachowego w osiach J-L/7-10: wg rysunków przekrojów świetlik ma być łukowy, wysokość w kalenicy 14,55 m. Rysunek rzutu dachu podaje spadki 30 st (świetlik szklany?). Wg informacji od podanego w projekcie producenta oraz innych dostawców, świetlik ten powinien być wykonany z arkusza poliwęglanu szerokość 6m, giętego w łuk, co pozwala uzyskać spadek ok 2 st., a tym samym kalenica świetlika będzie niżej niż zakładane w projekcie 14,55 m. Jakie rozwiązanie należy przyjąć w ofercie?.
Odpowiedź:
Do wyceny należy przyjąć świetlik łukowy (kolebkowy).
Pytanie nr 33
Pytanie:
Poproszę o potwierdzenie, iż ułożenie kabla od linii zasilającej do stacji transformatorowej nie jest w zakresie oferty.
Odpowiedź:
Potwierdzamy, że ułożenie kabla od linii zasilającej do stacji transformatorowej nie jest w zakresie oferty.
Pytanie nr 34
Pytanie:
Proszę o podanie parametrów stacji (czy dysponują Państwo projektem przyłączeniowym).
Odpowiedź:
Nie mamy jeszcze projektu przyłączeniowego stacji transformatorowej.
Przedstawiamy warunki przyłączenia od Innogy Stoen Operator (szczegóły w załącznikach: załącznik nr 1 załącznik nr 2):
– do etapu budowy Załącznik nr 1:
Parametry podstawowe:
1. Moc przyłączeniowa Pp=60 kW
2. Napięcie zasilania nN 0,4 / 0,23 kV
3. System ochrony od porażeń: w sieci innogy Stoen Operator Sp. z o.o. układ TN-C, u Klienta wg. normy PN-HD 60364-4-41:2017
4. Miejsce przyłączenia instalacji obiektu do sieci innogy Stoen Operator Sp. z o.o.: stacja transformatorowa 15/0,4 kV
5. Miejsce dostarczenia energii i rozgraniczenia własności innogy Stoen Operator Sp. z o.o. i instalacji Klienta: zaciski prądowe o rozdzielczości nN w stacji transformatorowej 15/0,4 kV na wyjściu przewodów WLZ w kierunku instalacji odbiorczej.
– dla funkcjonowania budynku Załącznik nr 2:
Parametry podstawowe:
1. Moc przyłączeniowa:
a. przyłącza 1 (podstawowego) 461 kW
b. przy mocy zainstalowanej 951,6 kW
2. Napięcie zasilania SN 15 kV
3. Dane techniczne parametrów sieci:
a. napięcie zasilania po stronie SN innogy Stoen Operator Sp. z o.o. – 15 kV
b. napięcie zasilania Klienta 15 kV
c. współczynnik mocy cos fi=0,93
d. ochrona od porażeń w sieciach 15 kV – uziemienie
e. ochrona od porażeń w sieci odbiorczej nN innogy Stoen Operator Sp. z o.o. – układ TN-C
f. prąd zwarcia na szynach 15 kV w projektowanych stacjach transformatorowych przyjąć 9,7 kA przy czasie wyłączenia 1 s.
g. odporność uziemienia stacji nie powinna przekroczyć 0,7 Ω przy prądzie zwarcia doziemnego 400 A, przy czasie wyłączenia zwarcia 0,4 s.
4. System ochrony zwarcia od porażeń: w sieci innogy Stoen Operator Sp. z o. o. układ TN-C, u Klienta wg normy PN-HD 60364-4-41:2017
5. Miejsce przyłączenia instalacji obiektu do sieci innogy Stoen Operator Sp. z o.o.: linia napowietrzna SN oraz rozdzielnica SN stacji transformatorowej
6. Miejsce dostarczenia energii i rozgraniczenia własności innogy Stoen Operator Sp. z o.o. i instalacji Klienta: zaciski przyłączeniowe kabla w rozdzielnicy 15 kV innogy Stoen Operator Sp. z o.o. łączącego tę rozdzielnicę z rozdzielnicą 15 kV Klienta.
Pytanie nr 35
Pytanie:
Pytanie pojawiło się w trakcie rozmowy telefonicznej od jednego z oferentów. Pytanie brzmiało: „Proszę o dokładne określenie parametrów „Taras wentylowany, wraz z pełną hydroizolacją nawierzchni. Taras z płyt betonowych wym. 40x40x3,8 – beton architektoniczny wykonany na podstawach systemowych.”
Odpowiedź:
Informacje nt tarasu znajdują się w przedmiarze „Konstrukcja_architektura”, pozycje 148 – 157.
Taras nie jest opisany jako „Taras wentylowany, wraz z pełną hydroizolacją nawierzchni”, tylko jako „Taras nad 1 piętrem”.
Wykończenie tarasu to „Płyty tarasowe z płyt betonowych 40x40x3,8 cm na podstawkach systemowych” nie ma tam mowy o betonie architektonicznym.
Dodatkowo, wykaz warstw w opisie technicznym tarasu jest ujęty w tabeli W3b gdzie jako warstwą wykończenia mają być płyty betonowe.
Uszczegółowienie niektórych zapisów Projektu Wykonawczego
W związku z trwającymi ustaleniami między inwestorem a gestorami sieci przedstawiamy uszczegółowienie niektórych zapisów Projektu Wykonawczego:
– rewizja związana z przesunięciem okna w pomieszczeniu kotłowni ze względu na lokalizację szafki gazowej na elewacji budynku, oraz skorygowany projekt zagospodarowania terenu w zakresie usunięcia odnośnika pokazującego zewnętrzną lokalizację agregatu prądotwórczego – https://www.dropbox.com/sh/x7qyiwgm7awgq5p/AABMDsFB22xLINVokFkhIOYea?dl=0
– kotłownia gazowa – projekt wewnętrznej instalacji gazowej był i jest zamieszczony na dropbox-ie. Jeżeli ta dokumentacja jest niewystarczająca prosimy o przesyłanie do nas konkretnych pytań. Warunki przyłączenia do sieci gazowej znajdują się w Załączniku nr 3
– agregat prądotwórczy jest zlokalizowany w północno-zachodniej części budynku, pomieszczenie nr 035.
Jednocześnie wyjaśniamy, że:
– opis ochrony pożarowej był i jest dostępny na dropbox-ie w katalogu Opis / PW_Opis_architektoniczno_budowlany_Metrum.pdf; w pkt. 8.0 opisu jest poświęcony ochronie pożarowej budynku,
– opis części konstrukcyjnej projektu budowlanego wraz z zestawieniem obciążeń oraz badania geotechniczne zostały umieszczone w miejscu: https://www.dropbox.com/sh/bb33wghl2orq8z0/AAACLBUAyRaKfE9zt9Wuxdaba?dl=0